Ihmismielen uhma jossa ”pelolle ei ole sijaa”

Posted: 15.7.2016 in Uncategorized

Mitä ja kenen perustamia ovat ISIS ja ”Islamterrorismi” ?

http://nonalignedmedia.com/2015/12/iraqis-think-us-behind-isis-us-airstrikes-kill-civilians-and-soldiers-not-isis/

http://nonalignedmedia.com/2016/04/why-does-israel-support-isis/

En minä tiedä, mutta tuossa nyt englanniksi joitakin linkkejä, joista asiaan voi yrittää perehtyä. Mutta näihin pelkoihin otan hieman kantaa tässä seuraavaksi.

Koska ihminen on luonnollisessa tilassaan (Kristuksessa pelastumattomana) ja tässä ylpeässä hybriksessään  (uhmamieli Jumalaa vastaan) kuitenkin täysin perkeleen orja, se sama perkele hallitsee siksi myös ihmisten mieliä pelon ja kaaoksen (esim. juuri tuo ISIS ja terrori-iskut) avulla, eli kuoleman pelon avulla. Sillä, Syntiinlankeemuksen peruina luonnollinen ihminen on perkeleen orja (Ap. t. 26:18; 1. Joh. 3:8 + Room. 14:23).

Parasta terrorismin torjuntaa olisi kuitenkin tehdä parannus, (katumus + usko Kristuksen sijaissovitukseen). Koska mitä ilmeisimmin maailman hirvittävä tilanne on Jumalan rangaistus syntien vuoksi (Joona 3. luku), sitä ei voida poistaa sivuuttamalla syntien anteeksiantamus (usko Kristuksen lunastustekoon).

Kansan puuhastelu omassa voimassaan, ja tämä näennäinen ”terrorismin torjunta” ja jonkun ministerin hyvin omavoimaiset ja uhmakkaat sanat : ”Pelolle ei saa antaa periksi” tapahtuvat kuitenkin yllä mainitun perkeleen voimassa, ilman Jumalaa, ilman Jumalan varjelusta, ilman Jumalan suojelusta, siksi näissä ponnistelussa hukutaan vain syvemmälle ja mennessään he hukuttavat kaiken muunkin yhä syvemmälle. Sananl. 16:25 ”Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.”

On aika selvää, että kohta täälläkin on käsillä jokin vahva totalitaristinen järjestely, jota yritetään väsätä tämän ”terrorismin vastaisen taistelun” ja ”rauhan” luomisen keskelle. Kuitenkin tämä ihmisvoimainen suvaitsevaisuus synnyttää vain suvaitsemattomuutta niitä kohtaan, jotka eivät alistu tähän uuden maailmanjärjestyksen rakenteeseen.  Syntyy vihaa, vainoa sekä pelottava valvova yhteiskuntajärjestelmä, joka ei suvaitse tässä järjestelmässä ”rauhanrikkojia”.

Tätä järjestelyä rakennetaan jo:

Puolustusvoimat hakee nyt reserviläisiä tiedusteluun

Eli kaikki mikä vastustaa tätä uutta järjestystä, joutuu – Raamatun ilmoituksen mukaan, aivan ihmiskunnan aikojen lopussa jopa tämän ”rauhanjärjestelmän” vainottaviksi. Ihminen on aina ollut valmis tappamaan jopa ”rauhan” ja ”rakkauden” nimissä.

Mutta, ihmisen oma kyky, saavuttaa maailman ”rauha” ja poistaa näin hetkellisesti ”kauhun-epätasapaino” yhteydestään, johtaa ihmisen itsensä palvontaan. Saavutettava ”rauha” myös vaatii sen mukaisen järjestyksen, joka oikeuttaa ”rauhan” nimissä järjestyksen vastustajien eliminoimiseen.

Tässä – ihminen yrittää tasapainoilla vastavoimien kulminaatiopisteessä, mutta lopulta kaatuu pois ”nuoralta”. Ihmiskunta joutuu tasapainoilemaan vaarallisten vastakkaisten ideologioiden sekä uskontojen kanssa, ja näin luovii suvaitsevaisuuden kautta toisiaan ristiriidassa olevien maailmankatsomusten keskellä – kunnes hän itse putoaa ”nuoralta”. Rauhaa ei voi syntyä valheen, pimeyden tai riivaajahenkien vallassa olevien maailmankatsomusten yhteydessä.

Kaikki tuo kipuilu olisi vältettävissä, kun kansa parannuksessa tulisi Jumalan yhteyteen, Jumala alkaisi heti kuulla kansan rukouksia. Silloin Jumala vaikuttaisi niin, että maahan saataisiin luja, isänmaallinen miehinen johto, joka todellisesti alkaisi sotia vihollisia vastaan esim. irtisanoutuisi tuhoisasta velkarahajärjestelmästä ja, saisi Jumalan johdatuksen ja varjeluksen. Jumala yksin poistaa vitsaukset, jotka ovat mitä ilmeisimmin hänen rangaistuksiaan.

Ei-kristityn tuntee siitä, että hän pelkää kuolemaa (kuten ISIS:tä ja Islamterroristeja), mutta oikeasti hän pelkää  sielun joutumista vastuuseen Jumalan edessä, ja hänen koko elämänsä on kuoleman pelon orjuuden ohjaamaa.

He pelkäävät sielun kuolemaa, ikuista eroa Jumalasta. Sielun kuolemaa pelkää vain sellainen, joka on syntinen, perkeleen orja. Hän tietää joutuvansa ikuiseen vastuuseen ja vapisee hysteerisesti kuoleman edessä. Henkilöt, jotka pelkäävät kuolemaa, ovat orjia läpi elämänsä :

”…että hän (Jeesus) – – vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia” (Hebr. 2:15).

Kaikki, mitä he ajattelevat, sanovat ja tekevät, kumpuaa pelosta.

Kristityllä taas on vähemmän näitä pelkoja (itsensä vuoksi ei lainkaan) sillä,

”Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka? Niin kuin kirjoitettu on: ’Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina’. Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut. Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat, ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme” (Room. 8:31-39);

Lähteenä ja inspiraationa tässä on osittain käytetty käytetty Petri Kuuselan tekstiä ”Ajatuksia – Ihmiskunnan oma tie, on lopulta kuoleman tie ”joka oli julkaistu internetissä 15. helmikuuta 2014, ennenkuin hän sulki bloginsa. Mikäli saan tietooni, että tätä ei saa käyttää – poistan tämän artikkelin täältä.

 

 

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s